Søstrenes kald – Præstinden

Første bind i trilogien Søstrenes kald

349,00 kr.

Maya er præstinde på Isle of Skye i oldtidens Skotland. Her redder hun piger, som på hver deres måde har mærket menneskets ondskab, og bringer dem i sikkerhed i det søsterskab, hun har skabt dybt inde i det skotske højlands urskove.

I søsterskabet viser Maya sine nye søstre, hvordan de kan hele sig selv og hinanden samt genfinde deres egen kraft og styrke i samarbejde med Den hellige Moder – Jorden. Men mørke kræfter leder efter Maya og truer med at udrydde alt, hvad hun står for og har kært. For at beskytte sine søstre allierer Maya sig med Broderen, lederen for en gruppe elite lejemordere, der færdes i skyggerne. Men hvor langt kan Maya gå for det, hun elsker, uden selv at blive en del af det mørke, der truer med at opsluge søsterskabet?

Præstinden er første bind i trilogien Søstrenes kald. Bogen bygger på historiske hændelser og er en medrivende skæbnefortælling om kærlighed, stærke kvinder og hemmelige broderskaber. Perfekt til læsere af Vølvens Vej, Kvinder der Løber med Ulve samt alle, der interesserer sig for nordiske myter og nordisk shamanisme.

Yderligere information

Sider

552 sider

Format

14,0 x 22,0 cm højformat

Omslag

Softcover

Udgivelse

Marts 2026

ISBN

978-87-85440-02-0

Vægt

770 gram

Dina Kjøng og Cindy Kjøng

Om forfatteren

Dina Kjøng og Cindy Kjøng er søstre, der skriver om oldtidens hemmelige søsterskaber!

De er begge forfattere og er hver især udgivet på traditionelle forlag. Cindy skriver om spiritualitet, energier og bevidsthed, og Dina skriver historisk fiktion.

Nu har de slået deres kræfter sammen og kombinerer deres respektive genrer. Deres mål er at invitere læseren ind i en spændende fortælling, der tager udgangspunkt i virkelige hændelser om knuste og glemte søsterskaber fra oldtiden, som blandt andet arbejdede med jordens helende kraft.

Dina og Cindys mission er at gøre verden til et bedre sted og vække bevidsthed med deres bøger. Derfor bidrager deres bogunivers blandt andet med viden om, hvor kraftfuldt og helende det er, når kvinder løfter kvinder, når vi behandler jorden rigtigt – og samarbejder med den for mange glemte, jordiske visdom.

Anmeldelser

  1. Inge

    Søstrenes Kald er en af de bedste og smukkeste bøger, jeg nogensinde har læst. Jeg slugte den, side efter side, og måtte dosere den over nogle dage for at sikre, at jeg også nød rejsen med bogen. Undervejs og efterfølgende har den været i mig, jeg har haft svært ved at slippe den. Jeg oplevede det, som om den åbenbarede en verden for mig, som jeg godt kendte, men som jeg havde glemt. Jeg fornemmede, at der var noget, som jeg gerne ville se og forstå, men som stadig var lidt tåget.

    Heldigvis fik jeg mulighed for at læse den igen nogle måneder senere, og da tog den mig med storm igen. Jeg skulle ”bare” læse korrektur, men den indfangede mig igen og afslørede flere lag i fortællingen, som jeg ikke havde opdaget første gang. Tænk at kunne forene underholdning med udvikling på én gang.

    Så på mange måder en bog, der er levende og bliver ved med at give. Af hjertet tak, Søstre for at have skabt dette værk, som jeg giver mine varmeste anbefalinger.

  2. Anne

    ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
    Søstrenes Kald er et must read for alle, der ønsker en roman, der river dig med fra 1. side. Sagt på en anden måde – den er svær at lægge fra sig.
    Personligt oplever jeg stor spirituel genkendelse fra tiden med den nordiske shamanisme og fra søsterskaber 🙏🏼 Bogen er yderst relevant lige nu, da vi i denne tid igen har brug for søsterskaber, der transformerer og skaber balance – ikke kun for os selv. Men for verden.
    Kæmpe tak til Dina og Cindy Kjøng for denne velskrevne bog🙏🏼 Jeg glæder mig SÅ meget til at næste bog udkommer.
    Min allerstørste anbefaling herfra ♥️♥️♥️♥️♥️

  3. Alice

    Noget af en page-turner hvor hvert kapitel gav mig lyst til hurtigt at bladre videre til det næste. Det levende sprog, historiens sus fra en fjern tid og personernes væsen drager mig ind i en verden, der på finurlig vis vækker noget dybt i mig: en form for genkendelse og længsel, på én og samme tid.
    Søsterskab – Broderskab. Det der er større end os – vores egne valg. Muligheder – konsekvenser. Kærlighedens healing – magtens råhed… er blot nogen af de emner bogen så fint udforsker ,og som er så utroligt relevante lige her og nu.
    Mit inderlige håb er, at denne bog med sin dragende fortælling i en helt anden tid minder os om, hvad der egentlig er vigtigt, og at vi hver især har en vigtig rolle i en større sammenhæng.
    Jeg er så klar til fortsættelsen! Kan faktisk næsten ikke vente…

  4. mor_datter_bogdragerne

    Jeg har glædet mig længe til denne udgivelse, fra første gang jeg hørte om den og måden Cindy og Dina har fortalt om den, igennem deres skrive process. Deres research og de hændelser som bogen bygger på er grundige og troværdige, samtidig med de har skrevet deres helt egen meget dybe fortælling om Søstrens kald. Genren er historisk fiktion, med magiske elementer. Jeg kan kun sige at jeg ikke blev skuffet, så glæd dig til at læse den.

    Det er en genial bog, som virkelig bjergtog mig, jeg blev trukket dybt ind i den og mærkede båndet til søsterskabet. En betagende, berigende og velkomponeret bog om forbindelsen til moder jord og de kræfter hun indeholder. Der er en utrolig god karakterudvikling i bogen, hos både Maya, Teeka, Broderen og Bridgit.

    Den har lys, mørke, naturens kraft, nordisk shamanisme, ånder, sjæledyr/kraftdyr, styrke, søsterskab, broderskab og er i den grad en skæbnefortælling som tryllebandt mig. Miljøbeskrivelsen er fantastisk, med skotske havnebyer, skovene, stencirkler og højlandet, så føler jeg at kunne mærke pustet fra vinden og regndråberne på kinderne.

    Den er spækket med plottwist, jeg blev nærmest blæst omkuld. Samtidig er den både jordbunden, vild og blodig på samme tid, den sidste fjerdedel af bogen er så utrolig, at jeg tog mig selv at holde vejret. Samt at græde mere end en gang både af sorg og af glæde. Det er en uovertruffen læseoplevelse, som virkelig vil sidde længe i mit system.

    “En rå, smuk og dybt gribende fortælling om søsterskab, naturens kraft og skæbnens uundgåelige vej.”

    “Søstrens kald er en uovertruffen læseoplevelse, der tryllebinder og bliver i sjælen længe efter sidste side.”

    ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

  5. Leena

    🫶🏻💜Fantastisk dejligt – lidt for spændende, anderledes smuk, fortælling ✨
    Kan vi få en 2er på banen!
    Elsker den, Cindy og Dina.

  6. Beth

    Denne smukke bog har jeg glædet mig så meget til at læse. Mine tårnhøje forventer blev indfriet, og lidt til. Denne historie er så spændende skrevet at man hurtigt lever sig ind i livet i søsterskabets skæbnefortælling i oldtidens Skotland. Karaktererne vi møder har dybde, og man føler for hver og en af dem. Man kommer igennem hele følelsesspektret med dem, og deres stærke kærlighed til hinanden i søsterskabet er inddragende. De har et sammenhold og en forståelse af hinanden, der er beundringsværdigt.
    Udover det spændende indblik i det historiske Skotland og søsterskabet er der også mystik og alvor. Der er mørke temaer, der tages op og vendes. En virkelig spændende historie, hvor man hele tiden vil vide mere. (Og så er det jo godt, at det er først bind i en serie.)
    Naturen er også med i denne fortælling, og den bliver beskrevet med den skønhed og styrke den rummer.
    Er du til animal companion vil du ikke blive skuffet heller, her finder du det oprindelige bånd mellem mennesker og dyr.
    Bogen rummer sætninger, der er så smukke, at de lige skal genlæses. Og nogle af dem rammer lige lidt ekstra.
    Så hvis du er til stærke kvinder, at finde ud af hvor du hører til, og hvor det er meningen du skal være, forbundethed og knyttede bånd, er dette bogen for dig.
    Vi kommer heller ikke udenom sorg og traumer, men så er det jo fantastisk, at der findes håb og healing.
    Et citat, som jeg synes rammer essensen virkelig godt: “Skæbner forenet på tværs af tid og ånd og af kærlighed til deres kald og søstre.”
    Og der er kapiteloverskrifter! Jeg er vild med, at der er kapiteloverskrifter. (Og det er du også!).
    Jeg var så heldig at modtage bogen i en virkelig fin og gennemført pakke til bogreceptionen til Søstrenes Kald, og der var der bl.a. en rosmarinkvist, som lå på bogen, og som derfor fik bogen til at dufte af denne. Og det er altså en anbefaling, at du man lige tager en lille kvist rosmarin med på sin læserejse med Præstinden. Rigtig god læselæst. 5/5 stjerner, og min allerstørste anbefaling.

  7. Lise

    Bøger der får os igennem hele følelsesregisteret har det med at sætte dybe spor i os. Jeg er overbevist om at denne bog bliver en af dem for mig!
    Wauw for en historie. Den havde alt hvad jeg forventer af en god bog!
    Den bød på beskrivelser så levende at man tydeligt kan se begivenhederne for sig! Jeg havde flere gange knyttet hænderne og spændt op i hele kroppen og følt inderligt had, ved nogle af de beskriver, der var i bogen. Jeg havde tårer i øjnene eller øjnene spærret op i chok. Jeg hulkede mig igennem slutningen. Jeg havde smil på læben, når der var nogen i bogen, der lærte noget om de helende kræfter og lærte at finde sin egen energi og styrke igen. Nogle af scenerne er så intense, at jeg glemte at trække vejret. Jeg kunne tydeligt se billederne for mig og havde følelsen af at være til stede.

    Det er en fortælling om lyset i mørket, om hvor meget vi ødelægger frem for heler, men uden at det bliver en løftet pegefinger. Smuk balance!
    Jeg er imponeret over denne bog. Karaktererne er virkelig levende beskrevet, både så man kan se og føle dem! Man føler virkelig deres glæde og smerte. Jeg elsker sproget i bogen. Der er både smukke beskrivelser af steder, grufulde oplevelser og stærke budskaber. De rørte noget dybt i mig.

  8. Cecilie

    Rå, barsk, men samtidig hjertevarm og en bog som sætter gang i følelserne. Jeg kunne slet ikke lægge den fra mig da jeg først var begyndt.
    Det er en bog som berører temaer som søstrekærlighed, moderkærlighed, familial og sensuel kærlighed, men også temaer som mørke, tvivl, sorg og helling.

    Jeg her flere gange undervejs måtte tvinge mig selv til at tage små pauser, for at bogen kunne holde bare lidt længere. Den er gribende, og så smukt skrevet at man snildt kan forestille sig alt det der foregår. Man føler med karaktererne; hvad end det er mit i deres sorg og smerte, eller i deres kærlighed og glæde.

    Jeg kan næsten ikke vente til den næste bog i serien – for jeg er jo nødt til at vide hvad der sker nu?
    Fantastisk bog. Jeg kan kun give den min varmeste anbefaling❤️

  9. Else

    Denne bog kan være svær at genrebestemme, fordi det kommer an på ens spiritualitet eller mangel på samme. Jeg vælger at betragte den som en historisk roman tilsat magisk realisme. Bogen er bygget på historiske hændelser i bl.a. oldtidens Skotland og er inspireret af ældgammelt shamanistisk energiarbejde. Jeg ved, at forfatterne har lavet et grundigt researcharbejde, og det, synes jeg, kan mærkes.

    Jeg fandt bogen fængende og medrivende fra start af, og det var svært at overholde den læseplan, som var tilrettelagt af Readalongklubben. Bogen gav mig noget af en rutsjebanetur i følelsesregisteret, hvor der var plads til små og store smil, en klump i hapsen, tårer i øjnene og ikke mindst følelserne af vrede, foragt og afsky. Der er masser af spænding og temposkift, så man bliver holdt på tæerne. Jeg havde ikke regnet et eneste plottwist ud på forhånd, hvilket var megafedt.

    Karaktererne har en god dybde og fremstår komplekse og troværdige med hver deres fejl, mangler og usikkerheder. Jeg er især fan af ypperstepræstinden Maya og hendes lærling Tseka. Jeg ville ønske, at vi havde fået mere af Mayas baggrundshistorie. Hun gemmer på noget, som man får en flig af mod slutningen af bogen. Den ukuelige Teeka udvikler sig meget i bogen, og jeg heppede på hende hele vejen.

    Bogen handler om søsterskab og found family, sorg og traumer, håb og heling, troen på Moderen, styrke, respekt og ærefrygt, svære valg, umulig kærlighed, lys og mørke, beskyttelse og broderskab.

    Jeg glæder mig meget til at læse videre i serien og føle den utrættelige Teeka på hendes videre vej.

  10. Cille

    Fantastisk og fængslende fortælling!
    En ekstremt medrivende og enestående bog. Rigtig godt skrevet, og man kan tydeligt mærke at forfatterne har sat sig godt ind i historien/researchet en del. Søsterskab, girlpower, healing, og kampen mod det onde er nogle af nøgleordene/emner som denne skønne bog indeholder. Det skal dog lige sige at fortællingen også er ret barsk, så er man en følsom læser skal man lige være opmærksom på dette.
    Til alle Outlander fans, men med mere fokus på det stærke bånd mellem kvinder/medsøstre.
    Jeg giver bogen 5 ud af 5 stjerner.
    ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

  11. Veronica

    Jeg har været utrolig spændt på at læse denne bog. I tiden op til udgivelsen har jeg fulgt søstrenes rejse tæt – både deres kreative proces og deres egen fysiske rejse til Skotlands stencirkler. Og selvom bogen har været længe undervejs, har den uden tvivl været ventetiden værd.

    Fortællingen begynder i et roligt tempo og lader os langsomt synke ind i søsterskabets verden. Vi mærker Moderen, spiritualiteten, styrken og samhørigheden. Det skaber en næsten dragende tryghed. Men under overfladen ulmer mørket. Det, der begynder som en spirituel og kraftfuld fortælling, udvikler sig til en intens rejse gennem smerte, mørke og styrke.

    Jeg blev både følelsesmæssigt revet med og dybt investeret. Det er en voldsom, smuk og stærk fortælling – og jeg kan næsten ikke vente med at fortsætte rejsen.

  12. Ida

    HOLD NU FAST en læseoplevelse!
    Det er intenst fra de første kapitler, og det er enormt svært at lægge væk; man bliver hurtigt grebet af fortællingen, karaktererne, plottet, verdenen, – bare det hele! Det er feministisk, og på én gang spirituelt og helt grounded. Det er en stærk fortælling om søsterskab, kvindelighed, og særligt medmenneskelighed. Det er fantasy; men med rødder i historrien, naturen og den rå virkelighed. Det er velfortalt og helt eminent. Og så er det sådan en fortælling jeg håber mange andre også vil få stor glæde af.

  13. Bogormens_verden

    PRÆSTINDEN tager os med til oldtidens Skotland, hvor vi møder Maya, der er præstinde på Isle of Skye. Maya redder piger, som alle har mærket menneskets ondskab og bringer dem i sikkerhed i det søsterskab, hun har skabt dybt inde urskovene i det skotske højland.

    I søsterskabet lærer pigerne om healing og at genfinde deres egen kraft og styrke i samarbejde med Den hellige Moder – Jorden. Men mørket ulmer i horisonten, dystre kræfter leder efter Maya og truer med at udrydde alt, hvad hun står for og har kært. For at beskytte sine søstre allierer Maya sig med Broderen, lederen for en gruppe elite lejemordere, der færdes i skyggerne.

    Men hvor langt kan Maya gå for det, hun elsker, uden selv at blive en del af det mørke, der truer med at opsluge søsterskabet?

    PRÆSTINDEN er læst som readalong med @readalongklubben hvilket tvinger mig til at nedsætte min læsehastighed, og det giver mulighed for virkelig at tage historien ind. Det her er magisk realisme med afsæt i historiske hændelser, naturens kraft og menneskets rå natur. Jeg lader mig opsluge af en fortælling, der er mindst lige så smuk, gribende og stemningsfuld som den er barsk, brutal og hjerteskærende. Pigernes historier berører mig dybt, særligt Teeka og den udviklingsrejse hun er på, rumsterer stadig i mit hoved og hjerte her mange uger efter sidste side er vendt.

    Det her en stærk, intens og yderst medrivende skæbnefortælling fra start til slut om spiritualitet, kvindelighed, medmenneskelighed og samhørighed. Mange stærke emner berøres undervejs på virkelig fin og bevægende vis, jeg får revet mit hjerte ud, tårerne får frit løb – og jeg ELSKER det!

    Hvor starter køen til bog to? Ventetiden til næste bog i serien udkommer vil føles ubarmhjertig, for jeg kan slet ikke slippe historien her. PRÆSTINDEN er helt sikkert blandt mine bedste læseoplevelser i år 😍🔥🙌

Tilføj en anmeldelse af varen

Relaterede titler